maanantai 12. joulukuuta 2011

Terve yksinäisyys

(Jos kuvan teksteistä ei saa selvää: Minulla on uusi positiivinen asenne elämään! Joka ei tule kestämään kauaa.)

Puhuttiin just kaverin kanssa puhelimessa ja tuli puheeksi yksin olo. Sillä on oikeasti raskasta koulussa, mut vapaa-ajallakin se tahtoo olla kavereitten kanssa tai istua gmailissa tai ropettamassa. Mä taas valmistuin lukiosta ja odotan nyt koulun alkua. Ai niin joo, pääsin Kemiin sairaanhoitajalinjalle. Kuitenkin meistä kahdesta mä oon se, joka ei jaksa koulun/töiden (kuurojen palvelukeskuksessa vapaaehtoisena) jälkeen tai ylipäätänsä netissä sosiaalisia kontakteja. Onko minussa jotain vikaa?

Minä yleensä haluan olla iloinen ja todella sosiaalinen ollessani liikenteessä. Kuitenkin se jollain tavalla väsyttää niin pahasti, että tuntuu väärältä, että minulta vaadittaisiin päivänsäteen esittämistä netissäkin. Nyt kaikki idiootit ajattelevat, että miksi sitten esität. Ole vain kuka olet. Suu kiinni. Minä en esitä. Jostain syystä vain olen ylipirteä muiden seurassa ja yhtäkkiä en enää jaksakkaan. Ei sitä voi tuosta vaan vaihtaa mielialaa joutumatta lääkitykseen. Silloin käydään ulkona kävelyllä mieluusti yksin tai päänsäryn kasvaessa esitetään.

Vieraittenkin käydessä tahdon käyttää koiran yleensä yksin ulkona. Kyllä minä nautin vieraiden seurasta, mutta kai minulla on oikeus edes kymmeneen minuuttiin omaa aikaa päivässä? Vietän sitten 23 tuntia ja 50 minuuttia menettämättä hermojani, mutta hyvä ihme antakaa minun olla tuntematta syyllisyyttä niistä kymmenestä minuutista.

Sain kaveriltani sen käsityksen, että minussa on jotain pielessä, koska en netissä jaksa olla sosiaalinen, mutta hei täällä minä olen. En usein, mutta kuitenkin. Jos minut tuntee, niin tulkaa kasvotusten tai puhelimella häiriköimään. Omasta mielestäni minussa ei ole mitään vikaa niin kauan kuin olen onnellinen ja sitä minä olen. Minulla on ihania ystäviä ja kaikki kunnossa ja jos jo pelkästään se etten vastaa roolipeliviesteihin tekee minusta huonon ihmisen niin haluaisin tietää onko maailmassa hyviä ihmisiä. Minun positiivinen elämänasenteeni ja ihmistensietokykyni on mitä on. Ottakaa tai jättäkää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti