tiistai 31. tammikuuta 2012

Voitin taistelun, hävisin sodan...tyypillistä

Yhtenä päivänä voi oikeesti tapahtua kaikki. Mulla oli eka tentti ja se meni kevyesti läpi. En aio puhua enempää siitä, että se oli vain 0,75 opintopisteen arvonen (kaikki opinnot on yhteensä 210 opintopistettä, eli 0,75 ei oo mitään) ja kaiken lisäksi tentti oli ristikko. Silti se oli tentti ja mä läpäsin sen, että oon helkutin eeppinen.

Koulun jälkeen isä tuli käymään kylässä. Sain pienen varoitusajan ja ehin siivota. Ei tullu valituksia siltä osalta. Isä on matkatöissä ja ajaa aina välissä tästä Kemin ohitse. Hyviä puolia siinä tietenkin oli, että isäni on ihana ja hemmottelee minua sellaisella tavalla kuin tyttöä kuuluukin hemmotella: Omnom herkuilla. Minä onnellinen ja kohta lihava.


Sitten illasta lähdin suureen taisteluun kaikkein suurta pahuutta vastaan. Darth Vader, Voldemort, Jokeri ja kaikki Disney-pahikset ovat pieniä pörröisiä kissanpentuja tätä vihollista vastaan. Samperin tietokoneet. Ihan vain tiedoksi koko maailmalle, jos todellisuudessa jouduttaisiin eeppiseen taisteluun ihmiset vs.koneet, ihmisillä ei olisi toivoakaan. Se taistelu on jo käyty ja tämä on kuin jokin kieroutunut väkivaltainen parisuhde. Olen rakastunut koneeseeni ja netissä on ihana olla, mutta mitä minä olen tehnyt ansaitakseni tämän kohtelun? Minä olen ja tulen aina olemaan uskollinen ja hyvä vaimo sinulle rakas koneeni, joten miksi, miksi sinä teet tämän minulle? Annoin sinulle nimesi (Siitä tuli Yoshi, niinku Marion vihreän ilosen elukan Yoshi) ja sieluni ja sinä syljet kaikkien uhrauksieni...nyt loppui.

Olemme saaneet koululta luvan ladata Fsecure-viruksentorjunta ohjelman ja jos jotain mulle annetaan ni tunnen, että minulla on oikeus käyttää sellaiset edut. Kaikki sujui hyvin ja onnellisesti.Viattomasti latailin virusturvaa koneelleni ja se kesti ja kesti. Kun oli mennyt kaksi tuntia ja risat ystäväni Soneran-ah-niin-luotettava-ja-ystävällinen-nettitikku päätti katkaista yhteyteni. Kaiken järjen mukaan siis painoin keskeytä ja ruudulle tuli kivasti jatka-painike tulevaisuutta varten. Sitten kun netti oli kunnossa ja painoin jatka painiketta sain selville, että jatkaminen on mahdotonta. Kuulin melkein miten koneeni sanoi kunnon Bitch-äänensävyllä: "Sori muru, mutta kun keskeytetään niin sitä keskeytetään ikuisiksi ajoiksi."

Sen jälkeen minä tein sen mitä jokainen järkevä ja vienosti turhautunut ihminen saattaisi tehdä. Minä itkin ja kiroilin. Sitten soitin ystävälleni vain itkeäkseni, nauraakseni ja kiroillakseni. Puhelu loppui nopeasti, koska hänen ystävänsä ei oikeastaan pidä siitä, että soittelen niin usein ja häiritsen heidän yhteistä aikaansa.

Mietin hetken jaksaisinko ragettaa toiselle ystävälleni, mutta päädyin siihen, että rauhoitun paremmin varsinkin jos aloitan positiivisesti kertomalla eeppisestä tentistä ja siitä kuinka täydellinen olen. Onneksi tunnen itseni aika hyvin ja alan jo rauhoittua. Tämä tietokone on täydellinen verrattuna edelliseen koneeseeni. Tuo kuva tuli pienennettyä Paintilla. Helkutti Paint, jolla pystyy jopa tekemään jotain hyödyllistä on ihme, Windows 7:n ihme. Kuitenkin pieni ehdotus kaikille maailmanparantajille, vandaaleille ja oikeastaan ihan kaikille. Keskittytään tästedes johonkin tärkeään. Tehdään tästä parempi maailma, nettitikuton maailma.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti