lauantai 1. maaliskuuta 2014

Harvoin Gleen avulla pääsee pätemään...

Oon aikaisemminkin sanonut olevani ylpeä Gleekki, joten annan tulla. Lieviä spoilereita viidennen kauden alkujaksoista.

Oikeesti, Glee pelastaa mun maineen niin kympillä nykyään. Mul on uutinen maailmalle, mä en tiedä nykymusiikkia sen enempää ku vanhempaakaan. Mää kuuntelen kappaleita, jotka oon jossain kuullu ja ihastunu. Saattaa olla, et koko maailma kuuntelee jotain hittibiisiä ja mä en oo ikinä sitä kuunnellu. Niin vain on. Asialle piste. Toinen asia, mikä kuuluu tietää, mää en tykkää testaamisesta.

Juttelin siis tänään yhen tosi kivan ihmisen kanssa, joka oli hirveä musiikkifriikki. Se sitten ilmoitti, että ehkä sen lempibändi ikinä on Beatles. No oon mä kuunnellu sitä, mut se katto mua silleen epäuskosesti ja sitten sano, et okei mitä kappaleita tiedät. Teh panic, päässä löi tyhjää. Yesterday:n jälkeen tullut mitään mieleen. Mutta onneksi pyhä Glee tuli ja pelasti. Ajatusprosessi meni jotenkin näin: Beatles on ollu Gleessä, se oli rakkaus/kosintajakso (Love, love, love <3), mitä ne laulo? Blaine kosi kappaleella All you need is love! "All you need is love on kiva kappale." Mitä muita? Oota siel oli se mun lemppasi laulu, hoilasin sitä varmaan viikon...Help! Oikeestaan aika tilanteeseen sopiva kappale..."Help on ehkä mun suosikki."

Tyyppihän lähes vaikuttu etten ollu bluffannu. Omatunto ei ees soimannu, ku kyllä mä nyt yleensä Beatlesin kappaleita muistan. Nyt tuli vaan paniikki. No juttelu jatku ja se sano, et hän tykkää kaikesta, mikä yleensä on tehty pianolla soitettavaksi. Billy Joel on yks sen ehottomista suosikeista. Mää siis hetken oli silleen, että anteeksi ja se toisti Billy Joelin nimen. Sen silmissä käväs jo hetken sellanen voi luoja tota tietämätöntä. Mää oikeesti reagoin ihan automaattisesti vain sanomalla, että siltähän on kappale "I''moving out." Kyseisen Billy Joeliin keskittyvän jakson Gleestä olen katsonut pari viikkoa sitten. Rakastuin kyseiseen kappaleeseen ja olen sitä huudattanut. Ennen sitä jaksoa minulla ei tasan tarkkaan ollut tietoakaan kyseisen ihmisen edes olleen laulaja.

Sitten hirveän huonolla omatunnolla jatkoin keskustelua, sillä toinen oli jopa iloisen yllättynyt sivistykseni tasosta. Rakkaat lapset, tarinan opetus on se, että voit olla aivan helkutin pätevä musiikin suhteen vain jos olet todella perehtynyt musiikkiin ja sen historiaan...tai sitten katsot Gleetä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti